En rackars salami såld, idag också!

Ni kanske tror att det går bra för mig. Men icke sa Nicke. Idag gick jag och Sandra och knackade på kanske.. 15-20 hus. Allihopa sa nej förutom ett. Han sa "Alla salamin är likadana, bara att det är en annan krydda.", jag och Sandra trodde att han inte skulle köpa. Men det gjorde han! En vitlök då. Men sedan gick vi till ett annat hus. Vi knackade på, såg käcka och glada ut och log mycket. Jag hinner bara säga hej innan han säger "Nej. Tack. Bra" och stänger dörren, vad ohygglig man ska vara! Vad har hänt med svenska folket ? Vad har hänt med "Javisst kan jag köpa det" och så vidare. Men nej, nej. Jag blir bara så.. sur. Deprimerad och förvirrad. När kommer jag få ihop mina 2000:- om dem ska fortsätta såhär ? Men imorgon ska jag sälja själv. Ska dra till grannarna, för de lär väl köpa. Och så får jag dra mig till kompisar. Något måste jag få sålt iallafall!

Med andra ord, det är inte enkelt att sälja salami!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0