Vaccinering

Godmorgon på er alla söta läsare!

Jag vaknade för några minuter sen av att jag hade så sjukt ont i halsen. Så jag gick ner till nedervåningen och tog en kopp te med lite honung i. Mums!
Jag fick höra igår att jag skulle vaccinera mig mot svininfluensa den här veckan som kommer. Det känns.. sådär. Men det är iallafall bättre än att bli smittad eftersom att chansen kan vara så stor. Det är 8 fall här som har fått svininfluensa och man vet inte vilka. Det kan vara en på skolan, en på pappas jobb. Vem vet ? Så nu ska jag ofta tvätta mina händer och jag ska be pappa köpa handsprit.
På onsdagen som kommer ska jag också vaccinera mig på skolan mot Röda Hund, mässling och påsjuka. Jag hoppas att inte svininfluensa vaccineringen är på samma dag. Åtminstonde får det vara på fredagen.
Det känns lite nervöst men jag vet att det kommer gå bra. Pappa känner en jättebra läkare som ska vaccinera mig. Eller, det hoppas jag iallafall.


Jaja, idag ska jag spendera dagen med Sandra och då får vi se vad vi ska göra i detta muliga, regniga väder.

Ni får ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0