Frustrerad och smått förvirrad

Yesbox, det är så mitt beteende är idag. Början av dagen verkade jag vara glad. Men jag kände att jag var lite förvirrad över ingenting. Särskilt när vi skulle göra " Nutidsorientering " i skolan. Handlar om nyheter och så. Man kan vinna priser, hörde att första priset var en resa till Stockholm eller vad det var. Hhaha, gud.. man bor ju inte alls långt ifrån. Priset skulle väl vara stort för dem som bor i Umeå eller något, men här jag bor.. nej. Tror nog inte det.

På matten var jag bara frustrerad, frustrerad och frustrerad! Jag fick nästan kramper i handen och jag kände värken i bakhuvudet igen. ( Får det när jag jobbar matte, särskilt när jag inte förstår ). Det som var lite smått kul var när läraren skulle förklara någon primtalfaktorer eller vad fan det var! Jag är urusel på det. Jag låtsades förstå i 10 minuter. Sen sa jag att matte är värdelöst. Haha, då blev hon smått.. sur. Det var lite kul!
Men seriöst, jag hatar matte. Mer än allting annat! Vad är primtal bra för ? Kan någon förklara det för mig ? Pappa får hjälpa mig med räkningarna i framtiden. Jag kommer inte kunna klara av dem! Skitsamma, imorgon ska jag få en tunn, en aning lättare mattebok av henne. Måste fråga henne också om jag kan gå till extraläraren eftersom att jag ligger efter och att jag inte förstår. Om inte jag får, vill hon då att jag ska få ett uselt jobb ?

Åh, gud.. är så sjukt förbannad och sur. Fattar inte ens att jag skriver upp det i bloggen, men jag lovar er. Varje mattelektion.. usch. Ni vill inte se mig. Men samma sak.. bryr mig inte. Så nu ska jag försöka ta det lugnt, plugga till tyskaprovet imorgon och bara.. ha kul. Och så ska jag räkna ut hur många besökare jag har fått i den här bloggen. Självklart på Kalkylatorn på datorn!



Min katt kanske också kan muntra upp mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0