Yiruma



Yiruma är en koreansk kompositör. Han är känd över hela Asien och i den övriga världen med sina välkända pianosånger. Han har gjort flera låtar genom åren och är mest känd över låtarna "Kiss the rain", "River flows in you" och "Love me".
De flesta känner till "River flows in you" eftersom att den spelas som vaggvisa till Bella i Twilight.


River flows in you


Kiss the rain


Love me


Yiruma för mig är en fantastisk kompositör som låter sången tala för sig själv. Jag kan nästan höra historien bakom "Love me". Något som; Hans flickvän lämnar honom och innan hon kliver på tåget ber han henne att stanna kvar. Jag beundrar honom. Han är bland dem bästa artisterna jag vet. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0